1

چاپ کتاب ارزان

این مسئله به هیچ عنوان اهمیت ندارد که شما میخواهید نوشته‌های خود را به چاپ برسانید یا برای تقویت رزومه شغلی و تحصیلی خود به سراغ چاپ کتاب بروید زیرا در هر صورت چاپ کتاب از جمله اقداماتی‌ست که باید برای آن هزینه کنید. در واقع هزینه‌های مرتبط با چاپ کتاب از جمله مواردی‌ست که قبل از شروع کار ذهن مخاطبان و علاقمندان را به سمت خود جذب می‌کند. اگر به دنبال راه‌های چاپ کتاب ارزان در ایران هستید توصیه می‌کنیم در این مقاله با ما همراه باشید زیرا در نظر داریم توضیحاتی در این راستا خدمت شما ارائه دهیم.

روش های چاپ کتاب

برای چاپ کتاب ۲ روش مرسوم وجود دارد. که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خودش را دارد. اگر فاکتور کیفیت را کنار بگذاریم. هزینه چاپ، دومین و مهم‌ترین فاکتوری است که در چاپ دیجیتال کتاب تاثیر گذار است.

۱ – چاپ افست کتاب:

 اگر می‌خواهید از کتاب خود بیش از ۱۰۰۰ نسخه چاپ کنید. چاپ افست از نظر هزینه بسیار مناسب است. گفتنی است این روش برای چاپ تعداد محدود کتاب اصلا پیشنهاد نمی‌شود. چون چاپ افست هزینه اولیه دارد. زمانی که شما هزینه اولیه را برای آماده‌ سازی چاپ خرج کنید، چاپ زیر ۱۰۰۰ نسخه صرفه اقتصادی ندارد.

۲ –  چاپ دیجیتال کتاب (چاپ کتاب در تیراژ محدود  ) :

 جدیدترین روش چاپ، چاپ دیجیتال است. در این روش دستگاه‌های پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از این دستگاه‌ها کار نهایی را باکیفیت ارائه می‌کنند. برای آماده سازی چاپ هزینه اولیه نیاز نیست. از این رو، برای چاپ تعداد محدود معمولا زیر ۵۰۰ نسخه بسیار مناسب است. به عبارتی دیگر درست است که در مجموع هر نسخه با هزینه بالاتر آماده می‌شود، اما هزینه اولیه ندارد.

مناسب ترین روش چاپ کتاب ارزان در ایران، چاپ به روش دیجیتال (درتیراژ محدود ) است. البته باید بگوییم که بهره‌گیری از این روش، به هیچ عنوان به این دلیل نیست که شما می‌خواهید تعداد کتاب کمتری را به چاپ برسانید؛ پس باید هزینه کمتری را بابت هر جلد آن پرداخت کنید. درواقع در تیراژ محدود زیر پانصد جلد شما می‌توانید از روش چاپ دیجیتال که صرفه اقتصادی بیشتری دارد بهره گرفته و کتاب خود را به چاپ برسانید. همچنین باید این نکته را در رابطه با چاپ کتاب بیشتر از هزار جلد در نظر بگیرید که به مراحلی همچون لیتوگرافی و تهیه زینک احتیاج دارند پس نمی‌توانید از آن‌ها در تیراژ پایین‌تر استفاده کنید. زیرا وجود این هزینه ها تنها برای تیراژهای بیش از هزار جلد منطقی است.

کیفیت چاپ دیجیتال

بسیاری از متخصصان و فعالان حوزه چاپ بر این عقیده‌اند که کیفیت نسخه‌های افست بهتر از دیجیتال است. البته شاید در گذشته این طرز فکر تا حدود زیادی درست بوده‌ باشد اما امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که در علم و تکنولوژی رخ داده و با وجود اینکه دستگاه‌های چاپ پیشرفته ‌ای به دنیا معرفی شده و کارشناسان از تبحر بالایی در امر چاپ بهره‌مند هستند، خیلی نمیتوان به این عقیده اطمینان کرد.

چاپ دیجیتال یا افست ؟

شاید با خود فکر کنید که کدام روش چاپ برای کتاب من مناسب است! در ابتدای مقاله ذکر شد که تیراژ کتاب مهم‌ترین فاکتور در انتخاب روش چاپ است. و برای چاپ با تیراژهای پایین روش دیجیتال گزینه ایده آل است. چنانچه می‌خواهید در مورد چاپ دیجیتال کتاب بدانید، حتما چند نکته زیر را در نظر بگیرید.

  • با چاپ دیجیتال کتاب شما می‌توانید در هزینه‌های کتاب صرفه جویی کنید. اگر نویسنده تازه کاری هستید و پیش بینی دقیقی از میزان فروش کتاب ندارید. ریسک نکنید! بهتر است روش چاپ دیجیتال کتاب را انتخاب کنید. در این روش تعداد چاپ کتاب قابل کنترل است. از چاپ تیراژ کم شروع کنید و با افزایش تقاضا میزان چاپ را بیشتر کنید.
  • چاپ دیجیتال کتاب هزینه اولیه ندارد پس به تعداد محدود مقرون به صرفه است.
  • در چاپ افست که رقیب اصلی چاپ دیجیتال است، مراحل آماده سازی بسیار زمان‌بر و پرهزینه است. در صورتی که در روش دوم، فایل دیجیتالی کتاب، را دستگاه می‌خواند و بدون نیاز به فیلم، و زینک همه فرآیند را اتوماتیک انجام ‌می‌دهد.
  • سرعت در روش چاپ دیجیتال کتاب بسیار زیاد است.
  • نگهداری فیلم و زینک‎ها از فرآیند چاپ کتاب حذف می‌شود.
  • هنرنمایی در چاپ رنگی و امکان چاپ تعداد محدود ، امکان ایجاد تغییرات در فایل چاپی در هر نوبت از چاپ؛ از دیگر مزایای چاپ دیجیتال کتاب است.

از همین‌رو اگر خواهان این مسئله هستید که از روش چاپ دیجیتال به عنوان یکی از راه‌ های چاپ کتاب ارزان در ایران استفاده نمائید کارشناسان و متخصصان ما آماده‌اند تا تمامی ابهامات و سوالاتی که در ذهن شما در این راستا ایجاد شده است را برطرف نمایند.

جهت نیاز به هرگونه توضیح و یا مشاوره با شماره ۰۹۱۲۵۱۲۰۰۶۷ تماس گرفته و یا در تلگرام یا واتساپ پیام بدهید

برای محاسبه هزینه های چاپ کتاب لطفا بر روی محاسبه آنلاین  کلیک کنید

محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب

معرفی کتاب در اپلیکیشن انتشارات

مقاله قبلی

چگونه با تالیف یا ترجمه کتاب از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شویم؟

مقاله بعدی

1 اظهار نظر

  1. به دوستان نویسنده پیشنهاد میکنم با انتشاراتی میعاد اندیشه حتماهمکاری داشته باشند تا حس اطمینان و ارامش را در کار تجربه کنن، از اقای جعفری عزیز بابت مسئولیت پذیری و مشتری مداریشون بسیار ممنونم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *