خدمات پیش از چاپخدمات چاپ کتابطراحی جلد

طراحی جلد

0

طراحی جلد

نکاتی در مورد طراحی جلد

اولین ایستگاه‌ برخورد‌ مخاطب‌ با‌ کتاب،‌ روی‌ جلد‌ است.‌ روی جلد‌ باید‌ بتواند‌ تعریفی‌ درست‌ از‌ شخصیت‌ و‌ محتوای‌ کتاب‌ به‌ خواننده‌ بدهد‌ و‌ او‌ را‌ برای‌ خریدن‌ ترغیب‌ کند.‌ در‌ عین‌ حال‌ به صداقت‌ خود‌ برای‌ ارتباط‌ با‌ محتوای‌ کتاب‌ ‌ وفادار‌ باشد..

 جلد کتاب معمولا از چند سطر نوشته و تصاویر تشکیل می شود اگرچه می توان شامل سوال و حتی پیام خاصی باشد. در زمان طراحی یک جلد کتاب باید از کیفیت طراحی مطمئن شوید چون جلد کتاب هویت کتاب شما است و نقش بسیار مهمی در فروش کتاب شما خواهد داشت نوع فونت ، سایز فونت ، طیف رنگ همه مسائل مهم است که دست در دست هم خواهد داد تا هویت کتاب شما را شکل دهند و این نکته را در نظر داشته باشید که طراحی به صورتی انجام شود که پیام شما به درستی به مخاطب انتقال پیدا کند و مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند و متناسب با آن لحن و تصاویر مناسب انتخاب شود .

جلد کتاب شامل چه قسمت های می شود ؟

۱ – روی جلد کتاب

اولین قسمت فیزیکی که مخاطبین شما با آنها ارتباط برقرار خواهند کرد جلد روی کتاب است این قسمت باید شامل نام نویسنده ، عنوان کتاب و موضوع از لحاظ دسته بندی باشد و تصاویر و فونت انتخاب شده بایدبهترین کیفیت را داشته باشند و باید در سریع ترین زمان با مخاطب شما ارتباط برقرار کنند.

در طراحی گرافیک روی صفحه بسیار حساس باشید. اگر طراح شما بتواند تصویری مناسب را خلق کند راه شما برای فروش بسیار هموار تر خواهد شد و برای این که بتوانید طراحی با کفیت داشته باشید از طراحان حرفه ای استفاده کنید و برای طراحی جلد کتاب خود زمان و هزینه مناسب اختصاص دهید.  این کار نیازمند به دانش و تسلط کافی بر برنامه های گرافیکی است پس زحمات خود را بخاطر کمی هزینه ناچیز هدر ندهید .


۲ – پشت جلد کتاب

در پشت جلد سعی کنید

۱ –  کتاب خود را به صورت خلاصه شرح دهید و حتی می توانید خود نویسنده را نیز به صورت خلاصه معرفی کنید . خلاصه ای از کتاب یا قسمت مهم کتاب و یا طرح سوالی از موضوع کتاب، می تواند انگیزه خرید و خواندن کتاب را فراهم آورد.

۲ –  سعی کنید در  خلاصه نویسی در پشت کتاب به صورتی نوشته شود که تمامی سوالات یا اطلاعات مورد نیاز در مورد کتاب را به مخاطب برساند و جذابیت کافی از لحاظ ویرایشی برخوردار  باشد که مخاطب نتواند به خود بگوید نه این کتاب من نیست .

۳ – معمولا قیمت کتاب در پایین و وسط پشت جلد کتاب زده می شود و بهتر است نام ناشر . بارکد شابک نیز همچنان در پشت جلد چاپ گردد

۴- پیشنهاد می شود برای کتاب های آموزشی و علمی نویسنده کتاب در صورت داشتن مدرک تحصیلی یا … آن را به صورت خلاصه در پشت جلد استفاده کند و یا در صورت استفاده از منابع  معتبر ذکر نام ها جهت جلب اعتماد مخاطب شما تاثیر گذار خواهد بود .

 

راهنمای ابعاد جلد

 

برای محاسبه هزینه های چاپ کتاب لطفا بر روی محاسبه آنلاین  کلیک کنید

محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب

 

جهت نیاز به هرگونه توضیح و یا مشاوره با شماره ۰۹۱۲۵۱۲۰۰۶۷ تماس گرفته و یا در تلگرام یا واتساپ پیام بدهید

ویراستاری کتاب

مقاله قبلی

راهنمای ابعاد جلد کتاب

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *